FacebookYouTubeПідписатися на RSS
Завдання з Української та зарубіжної музичних літератур викладач Пакош Л.М. для 8 класу

/Files/images/noti_znaki/МУз.літ_ДЗ_клас 8.jpg

на 16.09.2017

Тема 1-2: Розділ ХІII. МУЗИЧНА КУЛЬТУРА РОСІЇ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ. Особливості культурного життя Росії кінця ХІХ – початку ХХ ст. О. СКРЯБІН. Творчий портрет. Прелюдії для фортепіано. “Поема екстазу”*
Зміст уроку

Особливості культурного життя Росії кінця ХІХ – початку ХХ ст.

О. СКРЯБІН (1872 – 1915) Творчий портрет. Прелюдії для фортепіано. “Поема екстазу”*

Пошуки новизни в усіх видах мистецтва: символізм у поезії (“срібна доба”) та живопису (М. Врубель).

О. Скрябін – видатний російський композитор і піаніст. Філософська основа творчого світогляду (ідеалізм). Новаторські тенденції у творчості О. Скрябіна: експерименти поєднання звука з кольором та світлом як втілення ідеї синтезу мистецтв. Жанри творчості.

Різноманітність жанрів фортепіанної музики О. Скрябіна (сонати, прелюдії, етюди, поеми). Піанізм О. Скрябіна.

Прелюдії для фортепіано ор. 11 – продовження романтичної традиції циклізації мініатюр. Відображення авторської системи музичних образів та своєрідність музичної мови. Прелюдії № 2 ля мінор, № 4 мі мінор – втілення образів знемоги та витонченості; № 6 сі мінор — образ волі, летючості та самоствердження.

Програмні симфонічні поеми “Поема екстазу” та “Прометей”.

Музичний матеріал:

О. Скрябін. Прелюдії для фортепіано ор. 11:

  • № 2 ля мінор
  • № 4 мі мінор
  • № 6 сі мінор
  • № 10 до дієз мінор
  • “Поема екстазу” (експозиція)
Домашнє завдання:
  1. Прочитати та передивитись відео про О.Скрябіна
  2. Знайти та відповісти на питання: що таке "ідеалізм"?
  3. Знати основні принципи світогляду О.Скрябіна
  4. Записати основні твори О.Скрябіна
  5. Послухати прелюдії №2, 4, 6, 10, "Поему екстазу"

**************************************************************************************************

на 23,30 09.2017

ТЕМА 3. С. РАХМАНІНОВ. Творчий портрет. Прелюдії для фортепіано
Зміст уроку

С. РАХМАНІНОВ (1873 – 1943)

С. Рахманінов – видатний представник пізнього романтизму; композитор, піаніст, дириґент. Переважання лірико-патетичних та трагедійних образів у його музиці. Ностальгічна забарвленість образу Росії – одного з головних у музиці композитора. Жанри творчості.

Фортепіанна творчість. С. Рахманінов – піаніст.

Жанр прелюдії в творчості композитора. Прелюдія до дієз мінорта Прелюдія соль мінор ор. 23 — зразок симфонізму в жанрі інструментальної мініатюри. Принцип конфліктного діалогу — основа драматургії творів. Образна багатогранність як наслідок синтезу різних жанрово-інтонаційних витоків (прелюдія до дієз мінор — мовлення, “дзвоновість”, плач; прелюдія соль мінор — маршовість, героїчна декламаційність, лірична пісенність).

Музичний матеріал:
  • С. Рахманінов. Прелюдії для фортепіано: до дієз мінор, соль мінор ор. 23
  • Романси:“Сирень“ (слова Є. Бекетової), “Не пой, красавица при мне” (слова О. Пушкіна), “Весенние воды“ (слова Ф. Тютчева)
  • Вокаліз
Домашнє завдання
  1. Передивитись біографію. Генії
  2. Занотувати основні подіїї та твори композитора
  3. Послухати прелюдії соль мінор, до-дієз мінор

***************************************************************************************************

ТЕМА 4. С.Рахманінов. Концерт № 2 до мінор для фортепіано з оркестром
Зміст уроку

Жанр фортепіанного концерту у творчості С. Рахманінова. Наближення жанру концерту до жанру симфонії.

І ч. – домінування суворого, мужнього, вольового характеру. Вступна тема дзвонів (соло фортепіано) як приклад звуконаслідування та багатозначний символ.

ІІ ч. – змалювання світлого ліричного пейзажу (фортепіано, флейта, кларнет).

ІІІ ч. (фінал) – направленість розвитку до заключного апофеозу: образу радості, щастя.

Музичний матеріал:
  • С. Рахманінов. Концерт № 2 до мінор для фортепіано з оркестром:
  • І ч. – оркестровий вступ
  • теми головної та побічної партій
  • ІІ ч. – теми за вибором викладача
  • ІІІ ч. – теми за вибором викладача

Домашнє завдання

  1. Послухати концерт №2 до-мінор

**************************************************************************************************

на 07.10.2017

ТЕМА 5. Музичний імпресіонізм. Загальна характеристика імпресіонізму як напрямку в мистецтві кінця ХІХ – початку ХХ століття. К. ДЕБЮССІ (1862 – 1918). Творчий портрет. Прелюдії для фортепіано
Зміст уроку

Імпресіонізм – новий напрямок у мистецтві на межі ХІХ–ХХ століть. Походження назви напрямку. Пейзаж – домінуючий жанр творчості художників–імпресіоністів. Новаторство художньої техніки: позбавлення малюнку чіткості ліній, передавання гри світла нашаруванням окремими мазками “чистого кольору”. Обов’язкова умова — написання полотен на пленері.

Клод Дебюссі – французький композитор, піаніст, музичний критик; фундатор музичного імпресіонізму. Тяжіння до мініатюри в усіх музичних жанрах. Основний жанр творчості — цикл мініатюр (симфонічних чи фортепіанних). Безконфліктність та поетична зображальність оркестрової музики Дебюссі (симфонічні ескізи: “Морe”; “Ноктюрни” та ін.)

Твори Дебюссі для фортепіано.

24 прелюдії для фортепіано. Цикл із 24-х прелюдій як відображення кола поетичних образів та стилю композитора. Особливий характер програмності творів. Новаторство музичної мови.

“Дівчина з волоссям кольору льону” (Прелюдія № 8): елементи пентатоніки та гра щільністю звучання як основний засіб створення абстрактного ліричного образу.

“Перервана серенада” (Прелюдія № 9): жанрова сценка гумористичного характеру. Імпровізаційна свобода викладу, що ґрунтується на швидкій зміні коротких “миготливих” образів.

“Затонулий собор” (Прелюдія № 10): створення просторових відчуттів шляхом тембрально-реґістрових зіставлень фактурних блоків.

Музичний матеріал:

К. Дебюссі. Твори для фортепіано:

  • “Бергамаська сюїта”:
  • Місячне світло
  • Цикл “Дитячий куток”:
  • Ляльковий кек-уок

“24 прелюдії для фортепіано”:

  • Дівчина з волоссям кольору льону
  • Перервана серенада
  • Затонулий собор
  • Симфонічний ескіз “Море” (фраґменти)
Тема 15. Г. СВИРИДОВ. Огляд творчості. Р. ЩЕДРІН. Огляд творчості. А. ШНІТКЕ. Огляд творчості (2 години)

*************************************************************************

на 17.02.2017

Тема 14. А. ХАЧАТУРЯН (1903 – 1978) (1,5 години) - детальніше...

  1. Ознайомитись з творчістю Арама Хачатуряна
  2. Послухати музику у ВК
  3. Підготуватись до музичної вікторини з балету "Ромео і Джульєтта"

*************************************************************************

на 10.02.2017

  1. Прослухати музику балету Прокоф'єва до вікторини.

МУЗИКА у ВК- Прокоф'єв С.С. Балет "Ромео і Джульєтта"

*************************************************************************

на 03.02.2017

  1. Прочитать либретто
  2. Записать в тетради название, главных героев, определить жанр произведения.
Либретто. Балет С.С. Прокофьева "Ромео и Джульетта" по трагедии Вильяма Шекспира.

Две равно уважаемых семьи

В Вероне, где встречают нас событья,

Ведут междоусобные бои

И не хотят унять кровопролитье.

Друг друга любят дети главарей,

Но им судьба подстраивает козни,

И гибель их у гробовых дверей

Kладет конец непримеримой розни.

В.Шекспир

Ромео Монтекки, молодой человек из Вероны, влюблен в прекрасную даму Розалину, что, впрочем, не мешает ему участвовать в веселых проделках своих друзей Меркуцио и Бенволио, или в уличных стычках между представителями двух враждующих семей— Монтекки и Капулетти. Эта вражда уже унесла не один десяток жизней. Вот и еще одна схватка происходит рано утром, начавшись с перебранки слуг. Герцог Веронский, после тщетной попытки примирить глав враждующих семей, объявляет, что отныне виновники кровопролитья заплатят за это жизнью.

В доме Капулетти кормилица Джульетты старается разбудить свою любимицу. Джульетта шалит и не слушается. Вошедшие родители Джульетты, синьор и синьора Капулетти, напоминают девушке о том, что она уже взрослая и на предстоящем балу ей предстоит встреча с женихом, графом Парисом.

Дамы и рыцари танцуют на балу. Ромео и его друзья тоже проникают на бал. Случайно столкнувшись в бальной зале, Джульетта и Ромео понимают, что полюбили друг друга с первого взгляда.

Воинственный Тибальд, двоюродный брат Джульетты, узнает в Ромео представителя враждебной семьи.

Ромео и Джульета встречаются ночью и говорят о своей любви.

Во время карнавала Джульетта и Ромео через кормилицу договариваются тайно обвенчаться. Они просят монаха Лоренцо помочь им. Лоренцо совершает брачный обряд в надежде, что союз Джульетты и Ромео сможет положить конец смертельной вражде двух семей.

В карнавальной сутолоке лицом к лицу сталкиваются Тибальд и Меркуцио. Оба рады использовать малейший повод для ссоры, которая быстро переходит в бой на шпагах. Ромео напрасно пытается разнять противников.Из-под руки Ромео Тибальд смертельно ранит Меркуцио. Толпа оплакивает смерть всеобщего любимца Меркуцио. Ромео бросается за Тибальдом, чтобы отомстить за смерть друга, и убивает его после долгой ожесточенной борьбы. Выбежавшая на шум боя Джульетта видит смерть своего двоюродного брата. Лоренцо увлекает за собой Ромео, чтобы спасти его от гнева Герцога.

На рассвете следующего дня Ромео прощается с Джульеттой и покидает Верону. Родители Джульетты напрасно стараются заставить ее вступить в брак с Парисом. Джульетта в отчаянии. Лоренцо предлагает ей план— Джульетта выпьет напиток, который погрузит ее в глубокий сон, похожий насмерть. Тем временем Лоренцо даст знать об этом Ромео, Ромео проникнет в семейный склеп Капулетти как раз к моменту пробуждения Джульетты, чтобы навсегда забрать ее из Вероны. Джульетта дает родителям согласие выйти замуж за Париса и выпивает напиток.

Веселые приготовления к свадьбе нарушаются горестными криками кормилицы, которая обнаружила в спальне мертвую Джульетту. Похоронная процессия направляется к склепу. Весть о смерти Джульетты достигла Ромео раньше, чем известия от Лоренцо. Ромео проникает в склеп, прощается с Джульеттой и лишает себя жизни. Проснувшаяся Джульетта видит его бездыханное тело. Жизнь без любимого не имеет смысла для Джульетты. Острый кинжал Ромео она вонзает себе прямо в сердце.

Только над телами своих детей забывают окровавой вражде главы семейств Монтекки иКапулетти.

Кiлькiсть переглядiв: 977